středa 8. března 2017

I LOVE MY LIFE. I AM POWERFUL. I AM BEAUTIFUL. I AM ME.


 Sebeláska. Milování sebe sama…poslední dobou čím dál probíranější téma hlavně mezi děvčaty. A já se tomu vůbec nedivím. Proč?
  Podle mého skromného, osobního názoru je totiž ona sebeláska (krom jiného) základem lásky k druhým lidem. Pokud totiž neumím dát lásku sama sobě, jak ji mohu dávat ostatním? Nemůžu dát svému kamarádovi či kamarádce (příteli, přítelkyni, mamince, tatínkovi,…) jablko, které nemám.

 Láska by se (podle mě) měla vyznačovat soucitem, ochotou odpouštět, pokorou, věrností, laskavostí, mírností a trpělivostí. Všechny tyto vlastnosti lásky jsou v nás zabudované. Byli jsme s nimi stvořeni a je jen na nás, jestli se je naučíme využívat. A jak lépe se něco naučit, než zkoušením na vlastní nebezpečí? 
 Pokud se naučíme milovat sebe sama, nebude pro nás tak těžké dávat lásku jiným, kteří ji potřebují. Je to vlastně naše povinnost. Takový řetězec. Od narození se nám dostává lásky. 
Zprvu ji nepojmenováváme, ani nerozlišujeme, ale víme, že existuje. Díky této lásce potom umíme  mít rádi, či milovat dál například kamarády, či sourozence apod. A takto se to s námi táhne celý život. 
 Samozřejmě, ne se nám dostane plno lásky a ne vždy ji tolik dáme. Ale všechna existence na zemi si zaslouží lásku. Stejně jako my.

 Problém nastává ve chvíli, kdy máme pocit, že jsme všechnu lásku rozdali, ale žádné se nám nedostává. V podstatě to tak není, protože jsme milováni stále. Už jako malí pulci na cestě do velkého světa. Nicméně jsou chvíle, kdy nám to tak příjde. A pokud si nemyslíme, že se nám dostává lásky, kdo jiný nám pomůže, než my sami?

 Tato slova a tyto věty píši z jediného, prostého důvodu. Ať už tomu chcete věřit, či ne. NIKDY nejste na světě sami. Neexistuje moment, kdy byste nebyli milováni. 
 Chci Vás o tom ujistit, tak jak jsem si tím jistá já, a je jen na Vás, jak s tím naložíte :) 
Ať už jste tedy věřící, či ne ráda bych Vás povzbudila těmito slovy z nejčtenější knihy na světě, protože jak řekla jedna moudrá žena: ’Nezáleží zdali tomu věříte, či ne. Jsou to hezké a poučné příběhy, které stojí za to znát.’ 

 …Láska je trpělivá a laskavá. Láska není žárlivá, nevychloubá se, nenadýmá se, nechová se neslušně, nevyhledává své vlastní zájmy, nedá se vyprovokovat. Nevypočítává urážky. Neraduje se z nespravedlnosti, ale raduje se z pravdy. Všechno snáší, všemu věří, ve vše doufá, ve všem vytrvává. Láska nikdy neselhává… (1. Korinťanům 4-8)

  Vždy, když je mi smutno, nejsem spokojena sama se sebou apod., vzpomenu si na tato slova. Nejen, že říkají jaká je láska. Říkají mi, jaká mám být já. Nejen sama k sobě, ale i k druhým lidem. Jistě. Ne vždy se mi to povede, ale v tom spočívá má motivace. 
 Jsou to asi dva roky, co jsem uvěřila. A krom jiného, jsem si ze začátku přečetla jiná moudrá slova ( Budeš milovat svého bližního jako sám sebe. - Matouš 22:39), která mě přesvědčila, že se chci změnit. A pokud to chci udělat opravdu dobře, musím začít u sebe.
Myslím, že to můžu nazvat zázrakem, protože od té doby se cítím krásná. Sama pro sebe. A díky tomu, to můžu cítít i na okolí. 

 Stejně je to s láskou a sebeláskou. Pokud miluji sebe, nic mi nebrání milovat okolí. Nebavíme se teď o narcismu, či egoismu a sobectví. Bavíme se o tom, že když si stoupnu před zrcadlo, nevidím tam to, že chci mít větší zadek, nebo prsa, chci být chubenší a mít six (š)pack. Vídím tam své tělo. Své jediné tělo, které miluji… Samozřejmě. Jako každá žena na sobě najdu něco, co bych změnila. Ale místo toho, abych to zbytečně měnila. Jsem se to naučila mít ráda a akceptovat to. 
 Místo kritizování ostatních lidí (které jsem nazývala úpřímnost), jsem se naučila je chválit, říkat jim, že jsou krásní, že jim to sluší,… 

  Každý z nás potřebuje cítit lásku a každý nás ji v sobě má. Úplnou spoustu! Ačkoliv ne vždy ji cítíme, nebo cítit chceme. Pomožme si tedy! Říkejme si, že se máme rádi. Nic nezahřeje více u srdéčka než, když Vám kamarádka, maminka, tatínek, přítel, kamarád, či přítelkyně řekne, že Vás miluje, nebo má ráda. Fakt!
 Anebo vlastně jo! Úplně nejkrásnější pocit totiž je, vidět jak je někdo šťastný, když mu řeknete, že ho máte rádi (anebo milujete). Jsou to jen tři (dvě) slova, ale spolu s úsměvem, objetím, či polibkem jimi někomu uděláte krásnější den. A sobě taky! Zkuste to! <3 



S láskou, T.

Žádné komentáře:

Okomentovat